Tack alla MRF-företag... - Motorbranschen

Tack alla MRF-företag…

Vi sänder inga julkort utan skänker i år en gåva till Barncancerfonden.

 

MRFs vd Tommy Letzén har ordet;

Aldrig har vi väl varit så få som haft nostalgiska tillbakablickar på ett år som detta. De flesta av oss blickar framåt med förhoppning om ett gott nytt år. Vi är många som hoppas att ett vaccin ska bidra till en återställning av livet till ett normalläge. Frågan är vad är ett normalläge för framtiden kommer att vara. Vi kommer inte ha samma rese- och tjänstemönster och coronaviruset har blivit trappsteget för det digitala att ta sig in i allas vardag på riktigt, både privat och i arbete.

Lägger vi sedan till faktorer som en enorm teknisk fordonsutveckling, massor av nya fordonsmodeller på såväl lätta som tunga sidan, och därtill en uppsjö av nya styrmedel från makthavarna, förstår vi att förändringstakten ökar.

Vi på MRF har ställt om vår verksamhet och inriktning för att möta branschens utmaningar. En ny strategi är på plats för att fokusera på viktiga områden som opinion, elektrifiering, digitalisering och kompetensutveckling. Samtidigt i det nära perspektivet har vi aldrig haft så mycket rådgivande kontakter där branschen behövt ny kunskap eller hjälp kopplat till nya företeelser som corona burit med sig.

Vi fortsätter vår 60-åriga historia, men nu som MRF 2.0 – där vi ska vara Sveriges branschorganisation för hållbar mobilitet på väg. 2021 har förutsättningar för att bli ett hyfsat bilår för såväl försäljning som verkstad, men osäkerheterna givet av nya regelverk gör det svårplanerat. Vi behöver alla vara beredda att snabbt prova nya saker och våga ställa om och just det kommer nog att vara det nya normala.

 

Önskar er alla en frisk och omtänksam jul- & nyårshelg.
Ta väl hand om varandra!

 

tommybildTommy Letzén
vd MRF